samdownunder.reismee.nl

Black water rafting in Waitomo

Wat een zondag!

Na wat rondgezocht te hebben op het internet ben ik uitgekomen bij black water rafting in Waitomo. Courtney een vriendin van werk wilde wel mee en zo begon het plan. Het heeft een paar weken geduurd voordat we gingen maar afgelopen zondag was het zo ver. Uiteindelijk ging ik niet alleen met Courtney maar ook met haar zus en vriend. In de ochtend om 11 uur werd ik opgehaald voor de auto rit van een uur. Ik en Courtney achterin en haar zus en vriend voorin. Iets wat me hier nog goed van bij staat is dat de vriend van haar zus voor de muziek zorgde. Deze stoere man van ongeveer 28 vond het geweldig om Talyor Swift te draaien en was dan ook helemaal fan. Na een uur gezongen te hebben zijn we aangekomen bij de receptie. We waren een half uurtje te vroeg, dus er was nog wat tijd voor een hapje. Ik had hier gekozen voor een mince and cheese pie iets dat hier heel bekend is en haast overal verkocht wordt. Om eerlijk te zijn was dit niet de beste die ik ooit gehad heb en heb ik ze liever van het bakkerijtje om de hoek. Eindelijk is het 1 uur en worden we opgehaald door 3 begeleiders (een man en twee vrouwen) volledig gekleed in zwarte wetsuits en witte laarzen. Ze hebben zich netjes voorgeteld en de hele handel uitgelegd. Met een busje zijn we naar de volgende locatie gebracht. Hier kregen wij onze wetsuits die bestonden uit sokken, een pak zonder mouwen en dan een jas eroverheen. Nou kan ik je vertellen dat een wetsuit aantrekken best een goeie work out kan zijn en al helemaal als ze nog zeiknat zijn. Om hier nog een beter beeld van te krijgen mag je je voorstellen dat je natte ijkouden sokken aantrekt en vervolgens een natte spijkerbroek en een strak shirt. Met het volgende busje werden we gebracht naar de oefen locatie hier kregen we nog wat meer instructies en mochten we onze eerste sprong wagen. Hierna hadden we nog een bus ritje te gaan en dan kan het beginnen. Met onze helmen op en banden in de handen mogen we dan eindelijk deze grot betreden. De helmen bevatten lampjes, onze enige lichtbron. Je komt hier van die prachtige pegels tegen die bestaan uit kalk, een soort ijspegel maar dan van calcium. Deze pegels ontstaan door de chemische en mechanische verwering, bedankt wikipedia. Iets anders wat heel mooi is om te zien en waar ze dan ook bekent om staan zijn de gloeiwormen. Als iedereen zijn of haar lamp uitzet en het dus pikke donker is kun je al deze mooie groene gloeiende bolletjes zien boven je hoofd. Net alsof het allemaal hele kleine sterretjes zijn maar dan groen. Fun fact deze prachtige lichtgevende groenen bolletjes zijn de uitwerpselen van de bekende wormpjes. Het grootste gedeelte van de tocht loop je door laag water uiterlijk rijkend tot je knieën. De rest van de tocht is er dieper water en bevind je je in die band die je meesleept. Ook zitten er twee gedeeltes in de tocht waar je moet springen. Kortom was super leuk om te doen en dan ook zeker een goeie aanraden. Na afloop mag je gebruik maken van een lekker warmen douche en word je weer teruggebracht naar de locatie waar je auto staat. Hier doe je nog even een drankje en krijg je wat snacks. De foto s die genomen worden tijdens de tocht zijn hier nog even te zien op groot beeld.

Zeker een aanrader!

Mocht je naar Nieuw Zeeland gaan en wil je een baantje voor minimaal 4 dagen in de week kun je hier werken als een begeleider. Hoe vet is dat! Ik zou het wel weten.

Marcel van Kessel

Hoi Sam, weer een prachtig herkenbaar verhaal. Geniet van je stage en zeker ook de uitstapjes.
Groetjes Marcel

Joop van den Tillaar

Sam, weer een geweldig verhaal .... mooi man!! Hoop dat er nog veel uitstapjes mogen volgen... voor je het weet is het voorbij. Dus geniet met volle teugen!!

OPA Jo en Oma Marian

Hallo Sam
Het is weer een leuk ervaring om dat te zien. Geniet er van
We vinden het ook leuk dat je veel onderneemt blijven genieten en houd ons op de hoogte veel liefs opa en opa

Rene

Inderdaad super ervaring die je hebt opgedaan. En zetten het meteen weer on the bucketlist erbij. Wast het niet zo toen jullie het hoekje om waren dat ze de schakelaar weer omzetten. En helemaal weer donker was.

Wel mooi te lezen dat je je goed kunt vermaken daar heb z'n idee dat het langer gaat worden dan de 6mnd.

Have fun and a very nice day
Groet Rene

Mariska van Oers

Sam spannend hoor. Nu de foto's nog.

Ben van Kessel

Je weer een mooie ervaring, 16 Jan. 2018 hebben wij de gloeiworm tocht daar in het donker en overdag gedaan. Blijven genieten daar.

Annie van kessel

Hoop dat je nog vele belevenissen mag maken en weer een goed verhaal maakt. Weer een mooi verhaal en weer iets wat je hier in europa niet kan doen.

Rosanne

Hee lieverd,
Wat n geweldige ervaring weer… ik heb wel interesse hoor in dat baantje! Kun jij n goed woordje voor mij doen??
Groetjes van ons allemaal!???