samdownunder.reismee.nl

Een hoop verschillen

Hoi Hoi,

Na een aantal dagen hier in Morrinsville, heb ik al een hoop geleerd. Zo zijn er een hoop verschillen, ze zijn klein maar niet altijd erg fijn.

Zo begin ik bij mijn eerste dag. Na mijn spullen uitgepakt te hebben werd het tijd om opzoek te gaan naar een supermarkt. Mijn telefoon gaf aan dat er twee supermarkten op loopafstand waren. Dus besloot ik om met de benenwagen te gaan. Ik had daarentegen ook niet echt een andere keus.

Het eerste verschil waar ik het over ga hebben is het weer. Het weer hier kun je vergelijken mij die een outfit uit moet uitzoeken. Dit duurt wel even en er wordt vaak verwisseld van outfit. Zo begon ik met het zonnetje op zak aan mijn wandeltocht van 25 minuten. Na 10 minuten dacht dit zonnetje nhe dit is niet de juiste outfit en begon natuurlijk kei hard te huilen. Eenmaal bij de winkel aangekomen te zijn was ik natuurlijk zeik nat. Ook op de terugweg had het zonnetje crisis. Zo begon ik weer in de volle zon en eindigde ik weer kletsnat thuis.

Dan de winkel, een heel klein winkeltje. Naast dat mondkapjes hier een ding zijn is het ook de bedoeling dat je je schoenen uit doet als ze vies zijn. Dit was gelukkig bij mij niet het geval, waardoor ik dit keer wel mijn schoenen aan mocht houden. Daarnaast heb je de pinautomaat. Ik was al lichtelijk nerveus aangezien ik een nieuwe pas heb aangevraagd om hier te kunnen betalen. Maar ja, dan is de vraag doet ie het ook. Iets waar ik nu antwoord op zou krijgen. Komt ie hoor, ik dacht ik kan gewoon scannen. Nope. Prima ik stop hem er wel gewoon in. Nope. Na nog wat langer gestruggled te hebben besloot de vrouw achter de kassa me toch te helpen. Blijkbaar moet je swipen, je pas erin stoppen, een keuze maken welke pas je hebt en dan je code in voeren. Wat een ervaring. Later vertelde ik dit tegen Bede mijn huisgenoot en kwam ik er al snel achter dat dit geen supermarkt was maar gewoon een random klein winkeltje. Ook weer iets geleerd haha.

Een ander verschil hier is autorijden. Ze rijden hier natuurlijk aan de linkerkant van de weg, maar rechts heeft nog steeds voor, erg bijzonder. Maandag was de eerste dag dat ik naar het bedrijf mocht om wat papieren te tekenen. Dit betekende ook dat ik voor het eerst mocht gaan rijden. Het is maar 9 minuten rijden en moest mezelf dan ook erg forceren om niet al een half uur van te voren weg te rijden. Ik wilde namelijk op tijd komen maar niet een halfuur te vroeg. Daarnaast vond ik het idee van links rijden in een vreemde auto ook maar spannend. Na mezelf wat moet ingepraat te hebben besloot ik toch maar een proefrondje te doen. Ik stap in de auto en besef dat ik toch nog even iets moet pakken. Eenmaal terug in de auto heb ik alles en is het zo ver. Deuren dicht, sleutel erin en starten maar. Daar ging het dus fout. Een aantal zullen wel bekent zijn met onze fiat 500. Jaja deze auto heeft dezelfde problemen. De auto start niet, lege accu. Dit betekent dat ik hier de wege tot op de dag nog niet onveilig kan maken. Maar dit ga ik natuurlijk zo snel mogelijk veranderen..

Ik denk dat dit wel genoeg verschillen zijn voor nu, anders ga ik jullie nog vervelen. Slaap lekker allemaal dan ga ik maar is opzoek naar dat autootje.

Groetjes.

Reacties

Reacties

Mariska van Oers

He Sam
Weer een paar ervaringen rijker. Ik hoop dat ondertussen je auto het wel doet en je inmiddels ook het links rijden een beetje onder de knie hebt. Groetjes ?

Marcel van Kessel

Hoi Sam, je hebt nog iedere keer mooie ervaringen, welke je in een mooi verhaal weet om te zetten.
Hoe ben je aan de auto gekomen?

Groetjes Marcel

Joop van den Tillaar

Ik vind het toch nog steeds ‘kloten’ dat Marcel en ik er niet bij zijn …. we hadden je redelijk wegwijs kunnen maken. Maar ja met vallen en opstaan leer je het meest …. en de kiwi’s zijn zeker bereid om je links en rechts te ondersteunen. Mooi verhaaltje .. Chapeau Chapeau!!
Groetjes Joop

Rosanne

Hoi Sam.
Nou .. jij hebt je vuurdoop al gehad…
Ik hoop dat je snel vervoer hebt om de omgeving daar te kunnen gaan ontdekken en nieuwe mensen te gaan ontmoeten!
Ik ben benieuwd naar je stage. Succes alvast en tot schrijfs!
???

Opa Jo oma Marian

Hoy Sam toch een ervaring
Heb je verhaal gelezen
We hebben er toch ook van geleerd langs rijden en rechts voorrang.dat is wennen. Het ga je goed en we blijven alles volgen groetjes opa en oma

Mariska van Oers

Sam gefeliciteerd met je verjaardag . Maak er een leuke dag van. ?

Patricia

Leuke verhalen Sam! Ga zo door! En nog gefeliciteerd met je verjaardag

Gerrie

Hi lieve Sam, heb net de link gevonden in de app....hoe is het lieverd? Heb even bijgelezen, het begin is er zullen we maar zeggen ?wat jammer dat we er zondags niet bij konden zijn, maar we hebben wel op je getroost hoor on Spain. Nog proficiat met je verjaardag!!! Kus en toi toi toi daar

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!